Ohrid, Balkanlar’ın en güzel şehirlerinden birisi, Makedonya‘nın gözbebeği. Ülkenin 8. Büyük kenti olmasına rağmen, bana göre ülkenin en görülesi yeri. Küçük, şirin, huzurlu ve yeşil… Ohrid Makedonya’nın tartışmasız en gelişmiş turizm kenti. Ohrid’in antik dönemdeki adı Lychnidos, yani ışık şehri anlamına geliyor. Sonraları tepede anlamına gelen Vo Hrid adı ile anılır olmuş ve şimdiki adı da buradan geliyor.
Makedonya’da turizmin göz bebeği Ohrid, Üsküp’e 3,5 saatlik mesafede bulunuyor. Ohrid Gölü’nün kıyısındaki bu yerleşim yeri tarihi kiliseleri, yemyeşil doğası, misafirperver insanları ve huzurlu sokaklarıyla hem tatil hem de dinlenmek için güzel bir seçenek. Adı pek bilinmese de Ohrid, için Makedonya’nın incisi demek yanlış olmaz herhalde. Zaten Ohrid gölünden çıkarılan balığın pulundan elde edilen inciler dünyaca ünlü.
Ohrid Meydan
Ohrid Meydan
Makedonya’ya otobüsle Selanik sonrasında Bitola ile giriş yapmıştım, diğer adıyla Manastır şehri. Burası Atatürk’ün Manastır Askeri İdadisi’ni okuduğu ve gençlik yıllarını geçirdiği bir şehirdi. Sonrasında ise Ohrid’de günübirlik bir gezi yapmıştım. O kadar beğenmiştim ki, Kuzeyde Mavrovo ve Üsküp gezim sonrası Ohrid’e tekrar geri dönmüştüm.
Yürüyerek gezilebilen şehirleri severim. Balkonlarını sardunyaların süslediği, UNESCO Dünya Mirası olan Ohrid, yürümeyi sevenler için enfes bir şehir. Şehirde hoş bir huzur ve sükunet hakim. Belki de uzun süre Asya’nın o kalabalık ve gürültülü dev şehirlerinde çok dolaşınca, bu sükûnet bana daha bir sakin geldi.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Makedonyada gezilecek yerler